Wpisy z bloga

Subskrybuj Kanał Wpisy z bloga
Bezpieczne IT i nowoczesne technologie w praktyce.
Zaktualizowano: 10 hours 47 min temu

Metody utylizacji nośników backupu

czw., 13/07/2017 - 15:34

Każde przedsiębiorstwo, które wykonuje backup niezbędnych do jego funkcjonowania danych staje przed wyzwaniem utylizacji zużytych kopii zapasowych.To zadanie jest niezwykle ważne, ponieważ backup zawiera zazwyczaj kluczowe dla firm dane, takie jak dokumenty finansowe, dane pracowników czy klientów, dlatego watro zastanowić się nad opracowaniem polityki usuwania tych nośników z przedsiębiorstw. Poniżej zamieszczamy zalety i wady pięciu sposobów utylizacji zużytych kopii zapasowych proponowanych przez specjalistów od backupu, firmy Cortex – producenta oprogramowania BackupAssist®.

1. Nadpisywanie

Nadpisanie nośnika backupu nic nieznaczącymi danymi binarnymi to najłatwiejszy sposób, aby wyeliminować ryzyko kradzieży danych. Istnieje wiele programów do nadpisywania danych, dlatego ta metoda jest bardzo tania.

Niestety każde rozwiązanie ma wady. Nadpisywanie nie jest w stu procentach skuteczne, ponieważ przy pomocy odpowiednich narzędzi dane z nadpisanego dysku mogą zostać odzyskane. Kolejnym minusem tej metody jest czas nadpisywania danych – proces może  się bardzo wydłużyć, gdy chcemy usunąć większą ilość danych. Jeśli chcesz wyrzucić jakiś nośnik, ponieważ uległ on uszkodzeniu, stosując metody konwencjonalne nie będziesz w stanie ani odczytać zapisanych na nim danych, ani nic na nim nadpisać. Kiedy korzystamy z nadpisywania, kwestia fizycznej utylizacji nośnika pozostaje nierozwiązana.

2.  Fizyczne zniszczenie

Kolejną, bardzo popularną i efektywną, metodą jest fizyczne zniszczenie zużytego nośnika backupu – istnieją przeznaczone do tego maszyny niszczące. Niestety, zazwyczaj maszyny te są drogie i zajmują dużo miejsca, co sprawia, że niektórzy administratorzy decydują się na samodzielne zniszczenie zużytych nośników, które może skutkować nabawieniem się przez nich urazów.

3. Rozmagnesowanie

Rozmagnesowanie to jeden z najstarszych znanych sposobów na pozbycie się starych nośników backupu. Ta metoda jest szybka i nie stwarza fizycznego zagrożenia dla użytkownika. Należy jednak zauważyć, że dzisiejsze dyski i taśmy są bardziej odporne na rozmagnesowanie, dlatego warto rozważyć skorzystanie z komercyjnych narzędzi służących do rozmagnesowania, a te są dosyć kosztowne. Wadą takiego sposobu utylizacji jest to, że użytkownikom trudno zweryfikować czy dane z nośników faktycznie zostały zniszczone. Upewnienie się, że nie da się odczytać danych z rozmagnesowanego nośnika może pochłonąć dużo czasu i nie być wolne od błędów, dlatego nie należy stosować tej metody jako metody głównej.

4. Profesjonalna utylizacja

Istnieją certyfikowani dostawcy świadczący usługi utylizacji zużytych nośników backupu, czy to uszkodzonych czy też nie. U takich dostawców można wybrać opcję recyklingu danego nośnika lub jego całkowite zniszczenie. Należy upewnić się, że usługi, z których zamierzasz skorzystać są wiarygodne – zapytaj w jaki sposób dany usługodawca ma zamiar wyczyścić twoje firmowe dane i nalegaj na potwierdzenie czy dane wraz z nośnikiem zostały usunięte. Potwierdzeniem może być na przykład wideo z nagranym momentem niszczenia nośnika lub przekazanie przez usługodawcę szczątków tego nośnika. Po dostarczeniu dowodów zniszczenia nośnika powinieneś otrzymać certyfikat utylizacji – firmy, które go nie wystawią powinny wzbudzić podejrzenie klienta.

5. Najlepszy sposób: kombinacja powyższych metod

Jako że wszystkie powyższe metody mają swoje wady i zalety, najlepszym sposobem na ich zbilansowanie jest zastosowanie ich kombinacji –  możesz na przykład rozmagnesować i nadpisać swoje nośniki przed ich samodzielnym fizycznym zniszczeniem  lub oddaniem w ręce odpowiedniej firmy zajmującej się utylizacją, co zapewni Ci kompletną ochronę przed kradzieżą danych.

Źródło: https://www.backupassist.com/blog/news/the-best-ways-to-destroy-backup-media/
Kategorie: Kategoria

RODO – obciążenie czy szansa? Posłuchaj podcastu SOPHOS i zdecyduj

pon., 10/07/2017 - 10:41

Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie organizacje zostaną objęte unijnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), które zacznie obowiązywać 25 maja 2018, jakie środki bezpieczeństwa muszą zostać podjęte przez te organizacje oraz jakie kary przewiduje regulacja jeśli dojdzie do złamania zasad przechowywania danych, zapraszamy do wysłuchania podcastu przygotowanego przez producenta Sophos®.

Posłuchaj nagrania tutaj i zdecyduj czy RODO to obciążenie czy szansa dla organizacji, aby lepiej chronić dane osobowe swoich pracowników, partnerów i klientów.

Źródło

Kategorie: Kategoria

Wirus Petya odpowiedzialny za ataki ransomware w Europie Środkowowschodniej

czw., 06/07/2017 - 14:36

Ransomware Petya

W ubiegłym tygodniu liczne instytucje finansowe, organizacje rządowe oraz przedsiębiorstwa z regionu Europy  Środkowowschodniej, w tym polskie, zostały zaatakowane przez wirusa Petya (nazywanym również GoldenEye lub PetrWrap).

Przebieg ataku

Laboratoria producenta Sophos® ustaliły, że ransomware używa exploitu EternalBlue, aby szerzyć się w obranej za cel sieci. Wspomniany exploit atakuje usługę Windows SMB, która służy do współdzielenia plików oraz drukarek w ramach sieci lokalnych. Petya podejmuje również próby wewnętrznego rozprzestrzeniania się poprzez złamanie hasła administratora i infekowanie innych komputerów używając do tego zdalnych narzędzi administratora. Dodatkowo wirus jest w stanie rozprzestrzeniać się wewnętrznie poprzez zainfekowanie udziałów sieciowych na innych komputerach. Jest to możliwe, ponieważ Petya uruchamia kod przechwytujący dane uwierzytelniające i próbuje złamać hasła użytkowników, a następnie uruchomić ransomware. Zainfekowanie komputerów zdalnych jest możliwe, gdyż wirus wykorzystuje legalne narzędzie administracyjne – PsExec z pakietu Microsoft SysInternals.

Jak się chronić?

Co możesz zrobić, aby zabezpieczyć się przed atakiem? Poniżej kilka najważniejszych porad:

  • upewnij się, że wszystkie systemy są zaopatrzone w najnowsze „łatki”, łącznie z „łatką” zamieszczoną w biuletynie Microsoft  MS17-010
  • rozważ zablokowanie narzędzia Microsoft PsExec na komputerach użytkowników
  • regularnie wykonuj backup i przechowuj jego kopię poza lokalizacją źródłową
  • unikaj otwierania załączników z maili pochodzących od nieznanych adresatów

 Bezpłatne narzędzia Sophos® do ochrony przed ransomware

Zachęcamy do pobrania bezpłatnych narzędzi producenta Sophos, które wspomogą Cię w walce z ransomware.

Sophos Home dla Windows i Mac

Sophos XG Firewall dla użytkowników domowych

Sophos Mobile Security dla systemu Android

Narzędzie Sophos do usuwania wirusów

Antywirus dla Linux

Przetestuj Sophos Intercept X za darmo!

Źródło
Kategorie: Kategoria

Koniec z ransomware! – sprawdź nową promocję od SOPHOS

czw., 22/06/2017 - 10:44

Nie pozwól, aby ataki hakerów podniosły Ci ciśnienie i temperaturę! Dzięki produktom Sophos® zabezpieczysz się przed utratą wrażliwych danych i nie zapłacisz okupu w Bitcoinach! Zapraszamy do zapoznania się z nową ofertą promocyjną producenta, która może wspomóc Cię w skutecznej obronie przed ransomware.

Produkty objęte promocją to: 

  • Sophos Central Intercept X
  • Sophos Endpoint Exploit Prevention:
  • Sophos Sandstorm

Warunki promocji:
– promocja trwa do 30 września 2017
– promocją objęte są projekty zarejestrowane w Sophos, o wartości powyżej 2500 EUR
– promocja skierowana jest do klientów z sektorów: publicznego i rządowego
– promocja dotyczy zakupu nowych licencji Sophos Intercept X, Sophos Endpoint Exploit Prevention lub Sophos Sandstorm na okres 3 lat (nie dotyczy odnowień licencji już istniejących)
– promocja nie dotyczy produktów Competitive Upgrade
– promocja nie łączy się z innymi promocjami ogłoszonymi przez producenta w tym okresie

Jeśli jesteś zainteresowany jednym z rozwiązań Sophos® do walki z ransomware lub chcesz poznać ceny powyższych produktów, skontaktuj się z Sun Capital pisząc na adres: sprzedaz@suncapital.pl lub dzwoniąc pod numer tel.: 71 360 81 00. Zapraszamy do kontaktu!

Zespół Sun Capital

Kategorie: Kategoria

MailStore Server a unijne rozporządzenie dot. ochrony danych osobowych

wt., 20/06/2017 - 14:17

Za nieco mniej niż rok, bo już 25 maja 2018, wejdzie w życie rozporządzenie o ochronie danych osobowych w skrócie RODO (ang. GDPR – General Data Protection Regulation), które ma na celu ujednolicenie europejskiego prawa w tym zakresie. Dotychczas lokalne przepisy wypracowane na podstawie unijnej dyrektywy dot. ochrony danych znacznie różniły się w poszczególnych krajach; od maja przyszłego roku RODO zacznie bezzwłocznie obowiązywać we wszystkich państwach członkowskich UE. Podobnie jak dyrektywa, rozporządzenie będzie się koncentrowało na ochronie osób fizycznych w procesie przetwarzania danych osobowych. RODO ma skłonić europejskie firmy, aby przywiązywały większą wagę do ochrony praw osób fizycznych podczas przechowywania i przetwarzania danych.

 Zalety archiwizacji poczty

Użytkownicy końcowi często pytają jaki związek z nadchodzącymi zmianami prawnymi ma archiwizacja poczty z MailStore. Ujmując rzecz najogólniej, archiwizacja jest kluczowym elementem przechowywania danych w firmie. Profesjonalna archiwizacja sprawia, że zarządzanie danymi staje się znacznie łatwiejsze lub w ogóle możliwe. Firmy, które nie korzystają z rozwiązań do archiwizacji poczty mają niewielką kontrolę nad zgromadzonymi wiadomościami. Przedsiębiorstwa używające MailStore Server do archiwizacji poczty mogą być pewne, że jego działanie obejmuje różne obszary, które powinny być uwzględnione w strategii ochrony danych.

Wiele firm zabrania pracownikom wysyłania z firmowego konta wiadomości zawierających treści prywatne – z MailStore Server można uniknąć takich ograniczeń dzięki licznym funkcjom zabezpieczającym archiwum przed nieautoryzowanym dostępem, manipulacją i usuwaniem maili.

Mailstore Server a RODO

Jeśli na przykład klient lub były pracownik powoła się na art. 17, rozdz. 1 RODO żądając natychmiastowego usunięcia maili z lokalnego urządzenia pamięci lub różnych komputerów, dzięki MailStore wiadomości mogą zostać szybko znalezione (ponieważ są przechowywane centralnie w archiwum) i usunięte przez uprawnioną osobę. Jednocześnie zdarzenie to jest rejestrowane po to, aby w przypadku naruszenia zasad zgodności zmiana mogła zostać wyśledzona wewnętrznie.

Kolejny scenariusz ma związek z prawem do przesyłania danych (art. 20 RODO), który mówi o tym, że osoby fizyczne mogą ubiegać się o przesłanie danych w formie czytelnej dla urządzeń. Również wtedy MailStore Server może okazać się pomocny, ponieważ w przypadku tego rozwiązania elektroniczny dostęp do zarchiwizowanych maili jest zawsze możliwy.

Powyżej zaprezentowano jedynie dwie sytuacje, w których archiwizacja poczty z MailStore może pomóc zachować zgodność z nowy unijnym prawem, które już niedługo będzie obowiązywać w krajach wspólnoty oraz poza ich granicami. Wszystkim firmom, małym, średnim i dużym zalecamy, aby zasięgnęli porad u specjalistów z zakresu bezpieczeństwa IT oraz prawników.

Źródło
Kategorie: Kategoria

Zabezpieczony: Webinar dla partnerów Kerio/GFI – postępy w integracji obu firm

wt., 13/06/2017 - 11:55
This post is password protected. To view it please enter your password below
Kategorie: Kategoria

DP Roadshow Wrocław 12 czerwca – zapraszamy do rejestracji

śr., 07/06/2017 - 11:49

Jako Partner Premium wydarzenia, Sun Capital wraz z organizatorami, czyli Xopero, QNAP, Western Digital oraz G Data serdecznie zapraszają użytkowników końcowych na śniadanie biznesowe, które odbędzie się 12 czerwca 2017 we Wrocławiu w hotelu Ibis Styles przy pl. Konstytucji 3 Maja 3.

Uczestnicy spotkania będą mogli zaczerpnąć porad dotyczących tego w jaki sposób przygotować się na nadchodzącą rewolucję, którą zapowiada wprowadzenie unijnego rozporządzenia ws. ochrony danych osobowych (RODO) mającego obowiązywać od 25 maja 2018. Poniżej zamieszczamy link rejestracyjny oraz plan wydarzenia.

Link rejestracyjny

Agenda

8:30 – 9:00    Rejestracja

9:00 – 9:15    Powitanie

9:15 – 12:30  LiveDemo

Xopero:   Profesjonalne zabezpieczenie danych Twojej Organizacji.

QNAP:     Wielofunkcyjne urządzenia do przechowywania i udostępniania danych.

G Data:   Plaga ransomware – czym są i jak walczyć z zagrożeniami szyfrującymi?

WD:         Każdy dysk ma swoje zastosowanie.

Sun Capital: MailStore Server – światowy standard w archiwizacji poczty.

Gorąco zachęcamy do rejestracji na wydarzenie!

Zespół Sun Capital

Kategorie: Kategoria

Zabezpieczony: Webinar dla Partnerów: Wprowadzenie do oferty GFI

pon., 22/05/2017 - 12:25
This post is password protected. To view it please enter your password below
Kategorie: Kategoria

Kerio: UTM może być prosty w obsłudze

czw., 18/05/2017 - 12:07

Kerio Control to wielofunkcyjny UTM nowej generacji – zawiera takie funkcje jak: firewall, moduł zapobiegania włamaniom i ich wykrywania (IPS), antywirus na brzegu sieci, VPN oraz filtrowanie treści internetowych i aplikacji…

Zapraszamy do zapoznania się z całym artykułem z Vademecum CRN maj 2017

 

Kategorie: Kategoria

Webinar na żywo: Rozporządzenie PE ws. ochrony danych osobowych – w jaki sposób Sophos może pomóc Ci zachować zgodność?

czw., 18/05/2017 - 11:00

Zapraszamy na kolejny z cyklu webinar przygotowany przez producenta Sophos® poświęcony zmianom, które czekają przedsiębiorstwa, gdy od 25 maja 2018 zacznie obowiązywać rozporządzenie Parlametu Europejskiego ws. ochrony danych osobowych.

Podczas ostatniego webinaru prowadzący skupili się na omówieniu treści rozporządzenia oraz jego znaczenia dla zarządzania firmowymi danymi, natomiast w nadchodzącym webinarze technicznym Michael Veit, konsultant Sophos ds. bezpieczeństwa, wyjaśni w jaki sposób efektywnie chronić urządzenia ochrony sieci oraz punktów końcowych za pomocą Synchronized Security i szyfrowania SafeGuard, po to aby przygotować firmową infrastrukturę IT na wejście w życie rozporządzenia ws. ochrony danych.

Webinar odbędzie się 30 maja 2017 o godz.10:00. Zarejestruj się tutaj.

Uwaga: webinar w języku angielskim. Jeśli chciałabyś uczestniczyć, ale ze względu na inne zobowiązania nie możesz, zarejestruj się, a otrzymasz link do nagrania.

Zachęcamy do rejestracji!

Kategorie: Kategoria

Co nowego w BackupAssist v10?

wt., 16/05/2017 - 15:04

Producent oprogramowania do tworzenia kopii zapasowych serwerów Windows – firma Cortex zaprezentowała najnowszą, 10 wersję BackupAssist. Poniżej lista najnowszych funkcjonalności tego rozwiązania.

– Nowość – Public Cloud Backup – Backup Assist 10 oferuje tworzenie kopii zapasowych plików, folderów i aplikacji w chmurze. Na chwilę obecną obsługa wspierana jest przez serwisy chmurowe Amazon i Microsoft Azure (jako miejsce magazynowania danych) jednakże firma zapowiada rozszerzenie listy dostawców w przyszłości.

– Nowość – Data Deduplications – BackupAssist 10 umożliwia tworzenie izolowanych kopii zapasowych z użyciem szyfrowania AES-256. Klucze szyfrowania, ochrona haseł i bezpieczny transfer https sprawiają, że dostawca chmury ma zerową wiedzę na temat zawartości danych, zarówno w spoczynku (po stronie serwera), jak i podczas ich przesyłania. Każdy kontener z danymi jest całkowicie niezależny od siebie nawet wtedy, gdy istnieje wiele kontenerów na tym samym koncie w chmurze.

– Nowość – Resilient transfers – Nigdy nie wysyłaj tych samych danych dwa razy! Jeśli zadanie archiwizacji zostanie przerwane podczas przesyłania dużego pliku, zadanie kopii zapasowej będzie kontynuowane dokładnie w miejscu, w którym zostało przerwane: w połowie tego transferu plików, nie od zera.

– Nowość – Advanced Dynamic Help – wprowadzono ułatwienia związane z pomocą – pomoc kontekstowa zawarta w oprogramowaniu łączy się bezpośrednio z odpowiednimi treściami i bazą danych.

– Nowość – Advanced Windows Server 2016 support – BackupAssist 10 może również tworzyć kopię dla Nested VM  i Shield VM.

Źródło
Kategorie: Kategoria

Webinarium Sophos na żywo: Dowiedz się więcej na temat rozporządzenia PE ws. ochrony danych osobowych

pon., 08/05/2017 - 15:51

Sophos® zaprasza na webinarium, podczas którego prawnik, dr Bettina Kähler z firmy PrivCom Datenschutz GmbH, omówi najważniejsze aspekty planowanej regulacji: wpływ na określone firmy, jakie wymagania muszą zostać spełnione, żeby zachować zgodność i jakie środki można podjąć już teraz, aby przygotować się do jej wprowadzenia 25 maja 2018 roku.

Ponadto, Michael Veit, konsultant ds. bezpieczeństwa w Sophos, udzieli praktycznych wskazówek, pokazując jak korzystanie z połączonych ze sobą rozwiązań bezpieczeństwa Next-Gen IT może zapewnić skuteczną i zgodną ochronę danych przy minimalnym wysiłku.

Webinarium odbędzie się 17 maja 2017 o godz. 10:00 i będzie trwało godzinę. Zarejestruj się tutaj.

Uwaga: webinarium w języku angielskim. Jeśli chciałabyś uczestniczyć, ale ze względu na inne zobowiązania nie możesz, zarejestruj się, a otrzymasz link do nagrania.

Gorąco zachęcamy do skorzystania z wiedzy ekspertów!

Kategorie: Kategoria

Zabezpieczony: Partner Forum Wrocław 2017

pt., 05/05/2017 - 11:21
This post is password protected. To view it please enter your password below
Kategorie: Kategoria

Exinda staje się częścią GFI Software

śr., 26/04/2017 - 16:30

26 kwietnia 2017 GFI Software poinformowało o zakupie firmy Exinda. Według Scotta Brightona, prezesa korporacji, przejęcie przeprowadzone w ramach założonej strategii przybliża GFI do wywiązania się z obietnicy dostarczenia małym i średnim przedsiębiorstwom prostych, lecz zaawansowanych produktów.

Exinda, amerykańska firma założona w 2002 roku, specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań, które pomagają managerom IT w zagwarantowaniu najwyższej wydajności sieci dla najważniejszych aplikacji biznesowych. Produkty Exinda, takie jak nagradzany Exinda Network Orchestrator, idealnie dopełniają aktualną ofertę produktową GFI Software. Zakup firmy jest więc kolejnym krokiem naprzód w drodze do zbudowania światowej klasy platformy ochrony sieci i komunikacji.

Więcej informacji dotyczących zakupu Exinda przez GFI Software znajdziesz tutaj.

Kategorie: Kategoria

Sun Capital z nominacją Dystrybutor Specjalizowany 2016

pon., 24/04/2017 - 11:54

Bardzo miło nam poinformować, że nasza firma została nominowana w tegorocznym plebiscycie CRN Polska do nagrody w kategorii: „Dystrybutor specjalizowany 2016”.

Plebiscyt jest organizowany od początku istnienia magazynu CRN Polska (1998 r.) i ma na celu przyznawanie nagród osobom i firmom, które mają największy wpływ na kanał dystrybucyjny polskiej branży IT.

O tym, która z nominowanych osób/firm otrzyma te zaszczytne tytuły, zadecydują głosy czytelników CRN, oddane w panelu na stronie CRN.pl
Uwaga! Aby oddać głos, należy być zalogowanym do serwisu.

Głosowanie trwa do 7 maja br.

Zachęcamy do głosowania.

Kategorie: Kategoria

Baza wiedzy Kerio w nowej odsłonie graficznej

pt., 21/04/2017 - 11:00

20 kwietnia 2017 Kerio zaprezentowało swój portal pomocy online w zmienionej szacie graficznej. Od teraz baza wiedzy jest częścią portalu pomocy online oferowanym przez GFI Software. Wszystkie opublikowane dotychczas artykuły zostały przeniesione do nowej bazy, którą można znaleźć pod tym adresem.

Poniżej zamieszczamy zdjęcie bazy wiedzy Kerio w nowej odsłonie:

 

Kategorie: Kategoria

MailStore Server 10 z nagrodą Gold Award od MSExchange.org

czw., 13/04/2017 - 13:10

Z dumą informujemy, że MailStore Server, którego polskim dystrybutorem jest firma Sun Capital, po raz trzeci został doceniony przez portal MSExchange.org. Recenzent produktu, Steve Goodman, przyznał wersji 10-tej tego oprogramowania do archiwizacji poczty aż pięć gwiazdek, co zagwarantowało rozwiązaniu nagrodę Gold Award. To kolejny sukces niemieckiego producenta, który na początku tego roku pochwalił się świetnymi wynikami badań satysfakcji wśród użytkowników końcowych (98,9% zadowolonych klientów) oraz zwiększeniem liczby klientów do 40,000 w ponad 100 krajach.

W swojej recenzji Goodman zwraca uwagę na fakt, że MailStore Server doskonale nadaje się dla małych i średnich firm. Do niewątpliwych zalet tego rozwiązania recenzent zalicza łatwą instalację produktu, która nie wymagała zasięgnięcia porad u specjalistów z MailStore, funkcje bezpieczeństwa pozwalające administratorom na archiwizację poczty w sposób zgodny z wymogami prawa, a także zadowolenie użytkowników końcowych z oferowanej przez producenta usługi wsparcia technicznego.

Goodman chwali również funkcję wyszukiwania, określając jej działanie jako szybkie. Według recenzenta atutem  jest mnogość opcji wyszukiwania, które można rozpocząć od wpisania metadanych, takich jak nazwy nadawców, odbiorców, czy temat wiadomości, a skończywszy na wyszukiwaniu określonych elementów w treści lub załączniku maila.

Uwadze Goodmana nie umknął także fakt, iż w wersji 10-tej poziom bezpieczeństwa archiwizowanych danych został zwiększony, a to za sprawą szyfrowania baz danych, w których przechowywane są metadane wiadomości, a także szyfrowaniu powiązanej ścieżki audytu.

Całą recenzję autorstwa Goodmana można przeczytać tutaj. Zachęcamy do lektury!

Źródło

Kategorie: Kategoria

Spokojnych Świąt Wielkiejnocy życzy Sun Capital

czw., 13/04/2017 - 10:01

Sun Capital Sp. z o.o. życzy swoim współpracownikom oraz partnerom biznesowym zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt Wielkiejnocy spędzonych w gronie Rodziny i Przyjaciół.

Kategorie: Kategoria

Statystyki dotyczące backupu – infografika

czw., 06/04/2017 - 11:03

Poniżej zamieszczamy infografikę przygotowaną przez producenta rozwiązań BackupAssist® dotyczącą skutków utraty danych firmowych.

 

Według informacji zebranych przez BackupAssist®, awaria związana z utratą danych firmowych oznacza koniec funkcjonowania dla aż 70% przedsiębiorstw. Co więcej, aż trzech na czterech klientów zrywa współpracę z firmą, która ucierpiała w wyniku tego typu awarii.

Zgromadzone informacje pokazują, że godzina awarii związanej z utratą danych firmowych to koszt $44, czyli ok. €41, a same awarie powodują średnio 552 godziny przestoju w pracy przedsiębiorstwa. Po utracie danych 44% firm doświadcza spadku morale wśród personelu.

Osoby zainteresowane tematyką bezpieczeństwa IT wiedzą, że liczba ataków typu ransomware stale rośnie, a zamieszczona powyżej infografika potwierdza ekspansję tego niebezpiecznego zjawiska – w 2016 roku jeden na dwa przedsiębiorstwa zostały zaatakowane przez ransomware.

Badania wskazują, że aż 30% osób nigdy nie zrobiło backupu, a 29% awarii związanych z utratą danych zostało spowodowanych przypadkowo. 

Jeśli przytoczone statystyki pozwoliły Ci szerzej spojrzeć na własną politykę backupu i jesteś zainteresowany jej udoskonalaniem lub wdrażaniem, skontaktuj się z Sun Capital lub odwiedź naszą stronę poświęconą rozwiązaniom z zakresu kopii zapasowych.

Źródło

Kategorie: Kategoria

Dane kontaktowe

Sun Capital Sp. z o.o. 
ul. Ołtaszyńska 92c/6
53-034 Wrocław

tel. +48 071 707-03-76
tel. +48 071 360-81-00

suncapital[at]suncapital.pl

https://www.suncapital.pl

Subskrybuj nowości

Newsletter obsługiwany przez sendingo